Een pechdag - Reisverslag uit Lake Luzerne, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu Een pechdag - Reisverslag uit Lake Luzerne, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu

Een pechdag

Blijf op de hoogte en volg Ruud

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Lake Luzerne

Gisterenavond regende het. Sterker nog, het plensde. Er is maar weinig leuker dan het getik van regen en je bedenken dat je droog en uit de wind zit. Het wordt anders als een van die factoren anders wordt ingevuld en je niet meer droog zit. Rond een van de dakraampjes druppelde het en dat druppelen werd steeds heftiger. Als die lekkage dan boven een bed zit is het helemaal gedaan met de pret. Wat volde was contact met de nooddienst, die met de slimme tip om een zeil en touw te kopen. Om 01.00 uur is dat niet de beste suggestie. Het creatief werd de camper verbouwd zodat vier slaapplaatsen beschikbaar waren. Probleem was alleen dat op een slaapplek alleen een dwerg paste en in ons reisgezelschap een Gimli ontbreekt. Een andere plek zakte wat door, voor een plek was het te smal en plek vier was in het gangpad en dus een beetje benauwd.
Al deze perikelen hadden hun weerslag op de stemming de volgende morgen. In het heel kort: het was niet zo gezellig. De reparatie van het verhaal kan pas morgen. Voor alle zekerheid is over de lekke plek een zeiltje gespannen en dat rijdt lastig. Vndaar weer een campingdagje. Gelukkig houdt de wifi iedereen dan bezig. In de middag werd zelfs een wandeling gepland, maar die voerde bij gebrek aan leuke wandelpaden niet verder dan ceen midgetgolfbaan naast de camping. Daar fleurde de sfeer aanzienlijk op, vooral omdat Jasper op de laatste hole de overwining binnen sleepte. Jasper kan namelijk best fanatiek zijn en dan is taaie tegenstand een probleem.
Na de sportieve uitspatting nu aan het bier, de popcorn (nog vier zakken te gaan) en tonijnsalade. Vanavond weer een gezonde maaltijd en morgen om 8.15 uur melden bij de garage. Ik vrees dat de stemming ook morgenochtend niet optimaal zal zijn.

• 03 Augustus 2016 - 06:38

Lettie:

Oei, ik kan me heel goed voorstellen dat het in zo'n geval best lastig is om de sfeer goed te houden! Hoop dat het euvel snel verholpen is zodat jullie weer verder op pad kunnen (en lekker kunnen slapen!)
    Sterkte!!