It's up to you New York, New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu It's up to you New York, New York!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu

It's up to you New York, New York!!

Blijf op de hoogte en volg Ruud

14 Juli 2016 | Verenigde Staten, New York

Na onze vliegreis, de mensen van Singapore Airlines hebben ons goed verzorgd, volgde een zware trip richting hotel. Metro in, metro uit, volgende metro in, metro uit, wandelingetje met zware bepakking en daar was hotel St. Marks Place. In het hotel vervolgens nog naar 3 hoog zonder lift. De douche daarna was echt hard nodig.
Na de opfrisbeurt een rondje in de buurt. Straatje hier, parkje daar en uiteindelijk een drankje in een prachtpub. Vervolgens wat pizzapunten en de dag kon worden afgesloten. Nadeel van het tijdsverschil is wel dat je midden in de nacht klaarwakker bent en moeilijk weer in slaap komt.
Tot je eigemn verbazing val je weer in slaap en begint er om half acht een nieuwe dag. Omdat het ontbijt niet is inbegrepen bij de prijs ( had voor dat geld best gemogen) aangeschoven in de tent onder het hotel. Gevarieerde bestelling met voor elk wat wils. Gebakken ei met brood, aardappels, paprika's en ui is best een pittige start voor de ingewanden! Onder reisleiding van Jasper afgezakt naar de Townhall, Ground Zero, Trinity Church en meer van die standaardplekken waar je als New Yorkreiziger geweest moet zijn. Het meest verbazend is de bijzondere manier waarop alle mogelijke bouwstijlen naast elkaar leven. Oud naast nieuw, strak naast tierelantijnen, glimmend naast somber, alles kan.
Om bij te trekken met de boot naar Staten Island en terug. De vergezichten vanaf de boot zijn de moeite waard. Weer aan land barstte een bui los en gingen we in arrenmoede terug naar het hotel waar ik dit verhaaltje tik. Wordt vervolgd.