In en op Montréal - Reisverslag uit Mooers, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu In en op Montréal - Reisverslag uit Mooers, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu

In en op Montréal

Blijf op de hoogte en volg Ruud

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Mooers

Na een reisdag volgt een dag met actie. Vandaag hadden we van beiden een beetje, want vanuit de campingaanbod het drie kwartier rijden naar het metrostation en dan nog een halte of wat in de metro. Maar dan heb je ook wat. Montréal is een mooie, grote en best volle stad. Veel mooie gebouwen, leuke straatjes en verrassende doorkijkjes. Ook nu weer de splitsing jong/oud voor de lunch. De jongens liepen een kilometer of 15, de ouwetjes zaten een half uur in de prachtige basiliek door en banjerden daarna op het gemak door de oude stad.
De lunch werd een mooie voorstelling omdat niemand wilde kiezen, maar iedereen wel duidelijke voorkeuren had. Dat leverde gedoe op waarbij twee zaken werden betreden en verlaten en de derde zaak eigenlijk een te beperkte kaart had. Achteraf gezien heeft iedereen goed gegeten, maar als het keuzeproces steeds zo stroperig zou gaan vallen er vast nog slachtoffers.
Na de lunch gezamenlijk met de metro naar Montréal, de berg waar de stad naar is vernoemd. Een pittige klim met eindeloos veel traptreden. De beloning na de klim is groot, want je hebt vanaf de top zicht over de stad en ver daar buiten. Je moet even bijtrekken na de klim, maar het is de moeite waard. Na de afdaling en een metrorit weer op pad naar een supermarkt voor een eetvoorraad. Morgen verlaten we Canada weer en gaan we drie dagen natuur snuiven in de Adirondacks.