Naar Canada - Reisverslag uit Québec, Canada van Ruud Leede - WaarBenJij.nu Naar Canada - Reisverslag uit Québec, Canada van Ruud Leede - WaarBenJij.nu

Naar Canada

Blijf op de hoogte en volg Ruud

28 Juli 2016 | Canada, Québec

Beetje saai dagje vandaag. We hebben Acadia verlaten en zijn naar Quebec gereden. Dat is een goede 400 kilometer, waarvan ruim 300 over tweebaanswegen. Op dit soort dagen is cruisecontrol een zegen. De wegen zijn namelijk zeer dun bevolkt en dan is het reuze makkelijk als je je snelheid instelt en door kunt rijden. Het landschap van Maine is prachtig. Bossen, meren en af en toe een dorpje. Die dorpen zijn alles wat ik van een Amerikaans dorp verwachtte. Langgerekt, veranda's, meerdere auto's, geen echte tuinen en hier en daar wat rotzooi.
Kom je over de grens in Canada dan oogt het allemaal wat vriendelijker. Hier en daar een koe in de wei, meer landbouwactiviteiten, grotere plaatsen, tuintjes. We zitten bij Quebec op en grote camping langs de snelweg. Keurig verzorgd, Franstalig, maar geen Belgische taferelen als je Engels spreekt. Morgen met een busje naar de oude stad Quebec. A demain!