Op walvisjacht - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu Op walvisjacht - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Ruud Leede - WaarBenJij.nu

Op walvisjacht

Blijf op de hoogte en volg Ruud

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Na een avontuurlijke avond met een echt kampvuur, dat door Koen naar grote hoogten werd gestuwd, volgde na het ontbijt weer een busritje naar de Village Green. Vandaar wandelden we op het gemak naar de haven. Onderweg een bakje koffie en daarna inschepen op een Whales Watch-boot. Een catamaran met ruimte voor een man of 400, turbowateraandrijving enz. Dat zorgt ervoor dat zo'n boot knoerthard gaat en vrolijk over de golven stuitert. Die walvissen liggen namelijk zo'n 40 km uit de kust in voedselrijk water en daar moet de boot snel naar toe kunnen varen. Gevolg van het stuiteren was dat Ruud een zakje of wat volspuugde en liefst een walvis in beeld kreeg. De rest van de familie heeft bultruggen gespot, zeehonden waargenomen en aalscholvers gezien. Kortom een rijke buit. En voor Ruud geldt: gelukkig hebben we de foto's nog.
Na de boottocht moest eerst weer kleur op het gezicht van de zeezieke komen. Daarna hebben we een biertje genuttigd op de goede afloop. Nu is Lidi bezig met de maaltijd en klooit de rest van de familie wat aan. Morgen op naar Canada.